E-MAIL MARKETING

E-Mail Marketing door Online Marketing Bureau

Wij maken graag nieuwsbrieven die werken. Dit doen wij onder andere door mensen te belonen die uw nieuwsbrief lezen, door bijvoorbeeld een extra korting te geven. Hierdoor is de kans dat een klant uw nieuwsbrief vaker zal openen een stuk groter.

Klanten zijn tegenwoordig heel visueel ingesteld, waardoor het belangrijk is dat uw nieuwsbrief dat ook is. Wij letten er altijd op dat een nieuwsbrief een duidelijke opmaak heeft, makkelijk leesbaar is en relevante afbeeldingen bevat.

Niet iedere klant die uw nieuwsbrief leest onthoudt alles wat er in staat. Klanten moeten daarom in opvolgende nieuwsbrieven een keer herinnerd worden aan bijvoorbeeld een eerdere actie.

Naast de uitstraling van de nieuwsbrief is het ook zaak dat deze op het juiste moment verstuurd wordt. De kans dat iemand een nieuwsbrief opent overdag tijdens kantooruren is een stuk kleiner dan rond 8 uur ‘s avonds wanneer de meeste Nederlanders voor de tv zitten. Wij onderzoeken voor uw bedrijf ook de beste tijd om de nieuwsbrief te versturen.

Resultaten meten

Wij kijken verder dan alleen het openings- en klikpercentage van uw nieuwsbrief. Wij houden ook aspecten als je ook de groei van uw database, het bounce percentage en hoe lang iemand lid blijft van uw nieuwsbrief. Daarbij is het ook belangrijk dat uw lezers naar meer waardevolle pagina’s gelinkt worden.

Een belangrijk meetpunt om erachter te komen hoe waardevol uw nieuwsbrief is, is om te meten hoe lang na het versturen uw nieuwsbrief nog gebruikt wordt. Zo zal een hoogwaardige nieuwsbrief vaker bewaard worden om later nog interessante dingen in terug te lezen.

Integreer Social Media

Fijn om te weten is dat zo’n 80% van de likes op uw Facebook pagina komen van klanten die eerder wat bij u gekocht heeft. Om een groter netwerk te creëren is het van belang dat wij zorgen dat de klanten die uw nieuwsbrief lezen u ook volgen op social media en andersom.

Door middel van een duidelijke call to action zorgen wij dat uw lezers de nieuwsbrief gemakkelijk en snel kunnen delen met hun social media netwerken.

A&B groep testen

Doormiddel van A&B groepen zorgen wij dat uw nieuwsbrief in twee verschillende versies verzonden wordt, waardoor wij zien welke nieuwsbrief meer conversie oplevert.

Wij begrijpen dat elk bedrijf een andere doelgroep heeft, en niet alle doelgroepen op dezelfde tijd hun mail bekijken. Door uw nieuwsbrief op twee verschillende tijden aan twee verschillende groepen te sturen kunnen wij zien rond welke tijd uw nieuwsbrief het beste gelezen wordt.

WILT U MET ONS AAN DE SLAG?

Contact

Start typing and press Enter to search