LINKBUILDING

Linkbuilding door Online Marketing Bureau

Linkbuilding is letterlijk het verkrijgen van hyperlinks op andere websites die linken naar een eigen website. Hierdoor zal een website dus hoger scoren in de organische(gratis) zoekresultaten. Hyperlinks maken het voor gebruikers mogelijk te navigeren over het web. Zoekmachines gaan met hun ‘crawlers’ over het web heen en bekijken hoe veel links er van een pagina naar een website gaan. Er zijn verschillende technieken om deze links te verkrijgen. Het belangrijkste van linkbuilding is dat de websites die linken naar uw website van hoge kwaliteit zijn.

Wat betekenen links voor zoekmachines?

Links zorgden er in eerste instantie voor dat Google de zoekmachine markt kon gaan domineren. Een van de oprichters van Google, Larry Page, de uitvinder van PageRank, gebruikt het aantal links om de kwaliteit van een pagina te meten. Deze statistieken werd vervolgens gebruikt als onderdeel van de algemene rangschikkingsalgoritme en werd een sterk signaal omdat het een zeer goede wijze voor het bepalen van de kwaliteit van een pagina.

Google merkte al snel dat er veel websites waren die het aantal backlinks manipuleerde door duizenden links in te kopen. Door middel van kwalitatieve links die naar een website linken kan een website veel hoger scoren dan een website met veel links van lage kwaliteit. Google bestraft ook websites die de zoekmachine probeert te manipuleren.

Relatie opbouwen

Linkbuilding betekend relaties op bouwen met andere websites. Door het gebruik van meerdere vormen van online marketing kan er een sterk merk neergezet worden, waardoor ook andere mensen de website vaker zullen noemen en er naartoe zullen linken.

Het is ook belangrijk dat er als website een link wordt verdient, doordat gebruikers de content op de website interessant genoeg vinden om dit ook daadwerkelijk te delen. Linkbuilding heeft dus veel te maken met website optimalisatie.

Hoe ziet Linkbuilding campagne eruit?

Een linkbuilding campagne begint met de juiste doelgroep bepalen. Als er een linkbuilding campagne voor een schoenenzaak gedaan wordt, dan moeten wij geen bouw websites benaderen om een link te plaatsen. Daarom wordt er altijd als eerste een brainstormsessie gehouden om te bekijken welke links het belangrijkste zijn voor de desbetreffende website.

Na een intensieve brainstormsessie wordt er een overzicht gemaakt van alle relevante websites om links aan te vragen. Hierbij wordt ook onderscheid gemaakt in hoge en lage kwaliteit links. Voor links met een hogere kwaliteitsscore wordt ook langer de tijd genomen om de link aan te vragen.

WILT U MET ONS AAN DE SLAG?

Contact

Start typing and press Enter to search