GOOGLE ADWORDS

Google Adwords door Online Marketing Bureau

Google Adwords is het programma van Google om betaalde advertenties te plaatsen in de zoekresultaten. Google is de grootste zoekmachine ter wereld en in Nederland alleen gebruikt al 95% van de gebruikers Google als zoekmachine.

Google heeft twee verschillende soorten zoekresultaten. De gratis zoekresultaten, ook wel organische zoekresultaten genoemd komen vooral door linkbuilding op een hoge plaats te staan in de zoekresultaten.

De betaalde zoekresultaten worden gemaakt met het programma Google Adwords. Doormiddel van een veiling systeem wordt hier bepaald welke advertentie de hoogste ranking krijgt. Bekijk het filmpje van Google voor de uitleg over de Google Adwords auction.

Adwords visual kopie

Gecertificeerd Google Adwords Partner

Online Marketing Bureau is gecertificeerd Google Adwords partner. Voor het behalen van een Google Adwords certificaat moet het bedrijf een strenge toets afleggen. Hierdoor weten wij precies hoe wij uw campagnes kunnen optimaliseren voor conversie.

Resultaat gericht werken

Bij Online Marketing Bureau staat resultaatgericht werken centraal. Wij zorgen dat er een duidelijke planning gemaakt wordt, zodat u als klant weet waar u aan toe bent. Wij stellen graag concrete doelen waar wij naar toe kunnen werken.

Transparant

Transparantie vinden wij een belangrijke kernwaarde. Wij overleggen graag al uw wensen en behoeften, zodat wij online marketing op maat kunnen aanbieden.

ONDERSTEUNING

Wij hechten veel waarde aan langdurige klantrelaties. Zo voeren wij voor veel klanten nog onderhoud uit. Wij willen u ook graag ondersteuning bieden waar dat nodig is.

Gericht adverteren

Door middel van het gebruik van Google Adwords kan u altijd gericht adverteren. Wij zorgen allereerst namelijk dat al uw advertenties relevant zijn aan uw producten en of diensten, waardoor u een hoge kwaliteit score krijgt en daardoor minder hoeft te betalen om uw advertentie hoog te laten scoren in de zoekresultaten.

Daarnaast zorgen wij dat uw advertenties altijd up to date zijn en dat de bestemmingspagina en teksten die daarop staan optimaal zijn. Google wilt altijd de weg naar een conversie zo kort mogelijk maken. Van het zoeken op het juiste zoekwoord tot aan de aankoop. Als u een nieuwe broek wilt kopen is het ook handiger om dat zo dichtbij mogelijk te doen, vandaar dat u met Google Adwords kan targetten op potentiele klanten in de buurt van uw bedrijf. Voor een eCommerce bedrijf zal dit bijvoorbeeld handiger zijn om te targetten op heel Nederland.

Tot slot zullen wij altijd zorgen dat de advertentietekst aansluit bij de doelgroep, zodat zij zich beter aangesproken voelen door de advertentie.

Relevant verkeer

Met het gebruik van Google Adwords voor uw bedrijf heeft u altijd relevant verkeer op uw website. Wij doen samen met u uitgebreid onderzoek naar de juiste zoekwoorden voor uw bedrijf. Zo wordt uw advertentie alleen getoond op zoekwoorden die voor uw bedrijf voor belang zijn. Wij kunnen op verschillende manieren uw advertentie laten tonen. Zo kennen wij brede en exacte zoekwoorden en woordgroepen.

Bij brede zoekwoorden denkt Google met je mee. Zodra u een breed zoekwoord gebruikt in een campagne dan vertoond Google de advertentie ook wanneer er een spelfout in het zoekwoord staat, in meervoudsvorm typt of een synoniem gebruikt wordt. Daarbij hoeft de zoekterm ook niet in de juiste volgorde te staan, er mogen hierbij dus ook andere zoekwoorden voor of achter een breed zoekwoord staan.

Bij exacte zoekwoorden toont Google alleen de advertentie als er gezocht wordt op de exacte zoekterm. Hierbij moeten de zoekwoorden in de juiste volgorde voorkomen en er mogen geen spelling of typfouten in staan.

Woordgroepen maken het mogelijk om op meerdere zoekwoorden in de volledige zoekterm gevonden te worden. Hierbij maakt het niet uit hoe de zoekwoorden staan en of er andere zoekwoorden voor of achter staan.

Daarbij krijgt u de mogelijkheid te targeten op een bepaald gebied of in een bepaalde radius van uit bedrijf. Zo kan het ook slim zijn om campagnes op te stellen per provincie, zodat u per provincie de advertenties kan aanpassen.

Hierdoor ziet u ook de conversies per provincie en waar u dus meer op zou kunnen richten.

Dynamisch proces

Adverteren met Google Adwords is een Dynamisch proces, waarbij u veel vrijheid krijgt. U kan zelf uw budget bepalen en betalen per klik. Door de juiste zoekwoorden in te stellen krijgt u alleen mensen op uw website die ook echt op zoek zijn naar uw product of dienst.

Als wij een Google Adwords campagne opzetten, zorgen wij er altijd voor dat er een duidelijke structuur zit in de campagnes en advertentiegroepen. Zo verdelen wij campagnes bijvoorbeeld onder in merken, categorieën of alleen mannen of vrouwen.

Met een duidelijke advertentieplanning zorgen wij ook dat er een hogere prioriteit is op dagen dat de conversie hoger is. Daarbij bieden wij ook hoger op exacte zoekwoorden, waardoor de kans op conversie vergroot wordt.

Met een uitsluit-campagne zorgen wij dat uw advertentie niet getoond op woorden waarop u niet gevonden wilt worden. Veel voorkomende woorden waarbij uw advertentie niet getoond moet worden zijn: gratis, informatie, vacature of stage.

WILT U MET ONS AAN DE SLAG?

Contact

Start typing and press Enter to search