Hoe werkt een goede Call to Action Button?
Hoe werkt een goede Call to Action Button?
Het verhogen van de interesse voor de nieuwsbrief van jouw bedrijf maakt deel uit van een doordachte marketing strategie. Hoe zorg je er dus voor dat de persoon aan wie je de nieuwsbrief stuurt, ook daadwerkelijk door klikt naar de website? Wij zetten een aantal factoren op een rij om ervoor te zorgen dat jouw ‘call to action’ buttons ook echt voor je gaat werken!
Het is niks nieuws dat wanneer je je mailbox opent er weer een aantal nieuwe nieuwsbrieven in je inbox staan. Gemiddeld doen mensen er iets minder dan een seconde over om te bepalen of de nieuwsbrief relevant is om te openen. Vervolgens duurt het ongeveer 3 tot 10 seconden voordat mensen bepalen of ze doorklikken om naar de website te gaan. Bij ieder persoon is dit hetzelfde, dus ook bij de doelgroep van jouw bedrijf.
De ‘Call to Action’ button
De vraag is hoe je de zogenaamde ‘click trough rate’(doorklikpercentage) van de nieuwsbrief kan verhogen bij jouw doelgroep. De vier belangrijkste aspecten om de ‘click trough rate’ te verhogen zijn het contrast, plaats, vorm en bericht.
Contrast en kleur zorgen voor succes
Allereerst moet de ‘Call to Action’ button goed in het zicht staan. Als er geen contrast is, dan is het heel lastig om de button te vinden, en zal dus veel minder vaak worden aangeklikt.
Veel verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat kleuren veel invloed hebben op het gedrag van de klant. Wanneer de ene button in de nieuwsbrief belangrijker is dan de andere, dan is het verstandig om deze een andere kleur te geven. Dit kan je doen voor bijvoorbeeld een speciaal aankoop proces of voor het inschrijven op een evenement. De kleurenhiërarchie kan voornamelijk conversie verhogend zijn wanneer er meerdere buttons op de website staan die belangrijk zijn. Voorbeelden hiervan zijn een ‘bestel nu’of een ‘contact’ button.
Welke kleur voor de perfecte button?
De kleur heeft heel veel invloed op de ‘click trough rate’. Maar welke kleuren het beste werken voor een ‘Call to Action’ button.
- Oranje: de ‘perfecte’ ‘call to action’ kleur.
- Rood: een klassieke ‘call to action’ kleur.
- Geel: trekt de meeste aandacht als ‘call to action’ button
- Blauw: goede kleur voor ‘negatieve’ ‘call to action’ buttons, hierdoor zal men hun keuze nog een keer overwegen.
De kleuren die je voor de ‘call to action’ buttons kiest moeten natuurlijk ook binnen het design passen van de nieuwsbrief en de website. Een goede manier om te testen welke button het beste werkt, is om een AB test te doen. Hierbij verstuur je twee verschillende mails om te kijken bij welke mail de ‘click trough rate’ hoger is. Belangrijk is om wel twee significante testgroepen te gebruiken.
Succes door de ‘Call to Action’ button op de juiste plek te plaatsen
Naast het contrast en de kleur van de button is het ook van belang dat de button meteen in het oog valt. Er zijn meerdere onderzoeken geweest waaruit bleek dat witruimte een belangrijke factor is bij het plaatsen van een ‘call to action’ button. De button moet dus niet te dicht op de tekst staan.
Ook kan het erg handig zijn om de echt belangrijke buttons meerdere keren terug te latenkomen in een mail. Zo kan je ervoor kiezen een grote ‘call to action’ button te plaatsen en deze nogmaals klein terug te laten komen rechtsboven.
Meer succes door de ronde vorm
De vorm van een ‘call to action’ button is even belangrijk als de kleur, het contrast en de plaats. De buttons moeten goed bij de huisstijl passen, waardoor deze buttons niet ongepast lijken. De drie belangrijkste redenen om te kiezen voor een button met ronde hoeken zijn:
- Ronde hoeken wijzen altijd naar binnen, een klant kijkt dus direct naar het midden van de button, waar de belangrijkste tekst staat.
- Strakke hoeken worden geassocieerd met een waarschuwing, het wordt dus als negatief ervaren.
- Ronde hoeken kosten minder moeite om te bekijken. Uit onderzoek bleek dat mensen het lastiger vinden om naar scherpe hoeken te kijken dan ronde hoeken.
Meer succes door een goed bericht
Naast alle bovenstaande punten is het ook belangrijk dat jouw nieuwsbrief waarde toevoegt voor de klant, dat is namelijk de belangrijkste reden waarom iemand op jouw ‘call to action’ button zal klikken. Hoe zorg je ervoor dat alle ‘call to action’ buttons een hoge ‘click trough rate’ krijgen? Lees dan snel verder!
- Maak gebruik van directe en simpele taal. Kort maar krachtig is het motto!
- Gebruik een makkelijk te lezen lettertype. Voorkeur gaat uit naar een bold lettertype omdat dit nog makkelijker leest dan het reguliere lettertype en er goed tussenuit springt.
- Maak gebruik van een subline bij je ‘call to action’ button. Vertel kort maar krachtig wat een klant krijgt als ze op jouw button klikken.
cialis otc
alternative cialis – cialis more:medical_authorities – cialis 5mg dosage location
Google
Sites of interest we’ve a link to.
cialis over the counter at walmart
buy cialis online all times are utc – cialis and ejacukation – achat cialis
cialis generic tadalafil
how much cialis – canadian pharmacy cialis professional joined – cialis and alcohol interaction topics
یوسی
[…]Here is a great Blog You might Locate Fascinating that we Encourage You[…]
cialis online
cialis 5mg dosage location – buy cialis .u.k. – cialis 20mg in total there are
levitra 20mg
levitra 20mg tablets who is online – levitra backpain – levitra most users ever online was
cialis male enhancement pills
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
generic cialis cheapest price
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
rx online cialis
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
buy phentermine online canadian pharmacy
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
cvs pharmacy rx hours
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
cialis video
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
mexican pharmacy what to buy
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
cialis online uk
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
best price on cialis 20mg
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
maximum dose of viagra
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
https://regcialist.com/
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
is there a recall on amlodipine?
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
is atorvastatin and lipitor the same thing
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
omeprazole risks long term use
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
what does quetiapine do to the brain?
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
escitalopram 20 mg tablet for anxiety
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
medications used to treat fibromyalgia
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
cymbalta night sweats
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
lisinopril and hydrochlorothiazide side effects
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
atorvastatin 40 mg coupon
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
flexeril and zoloft
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
1
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
cymbalta reddit
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
ivermectin covid dose
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
ivermectin mites
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
how much ivermectin to give a 50lb dog
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
1% ivermectin
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
ivermectin in humans side effects
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
cialis brand name online
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
what happens when a woman takes male viagra
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
buy viagra without a doctor prescription
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
https://oneviagrweb.com
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
do i need a prescription for sildenafil
Hoe werkt een goede Call to Action Button? – Online Marketing Bureau
tadalafil research chemical
tadalafil research chemical
valtrex reduction
valtrex reduction
does lyrica cause constipation
does lyrica cause constipation
nolvadex chemist
nolvadex chemist
metformin zyklusstörung
metformin zyklusstörung
furosemide weakness
furosemide weakness
lisinopril vet
lisinopril vet
med spa semaglutide
med spa semaglutide
rybelsus no insurance
rybelsus no insurance
rybelsus weight loss reddit
rybelsus weight loss reddit
fluoxetine toxicity in dogs
fluoxetine toxicity in dogs
zoloft adverse effects
zoloft adverse effects
surdosage metronidazole
surdosage metronidazole
keflex safe during pregnancy
keflex safe during pregnancy
cephalexin 500 mg efectos secundarios
cephalexin 500 mg efectos secundarios
cymbalta reviews for fibromyalgia pain
cymbalta reviews for fibromyalgia pain
each of the following is classified as a clinical antidepressant drug except: a. escitalopram
each of the following is classified as a clinical antidepressant drug except: a. escitalopram
sildenafil online india
sildenafil online india
starting lexapro
starting lexapro
drugs similar to duloxetine
drugs similar to duloxetine
gabapentin enzyminduktion
gabapentin enzyminduktion
amoxicillin / clavulanic acid side effects
amoxicillin / clavulanic acid side effects
para que sirve cephalexin 500 mg
para que sirve cephalexin 500 mg
ciprofloxacin hydrochloride ophthalmic solution 0.3 dosage
ciprofloxacin hydrochloride ophthalmic solution 0.3 dosage
bactrim for tooth infection dosage
bactrim for tooth infection dosage
does bactrim treat kidney infection
does bactrim treat kidney infection
neurontin pancreatic cancer
neurontin pancreatic cancer
cozaar 50 mg side effects
cozaar 50 mg side effects
symptoms of ddavp
symptoms of ddavp
effexor xr side effects first week
effexor xr side effects first week
citalopram controlled substance
citalopram controlled substance
can i take tylenol with diclofenac
can i take tylenol with diclofenac
ezetimibe special authority
ezetimibe special authority
augmentin uti
augmentin uti
depakote loading dose
depakote loading dose
why is contrave not working
why is contrave not working
diltiazem iv
diltiazem iv
flomax and saw palmetto together
flomax and saw palmetto together
how long does it take for flexeril to work
how long does it take for flexeril to work
aripiprazole 2mg tablets
aripiprazole 2mg tablets
amitriptyline side effects in cats
amitriptyline side effects in cats
aspirin toxicity
aspirin toxicity
allopurinol mechanism of action
allopurinol mechanism of action
augmentin and alcohol webmd
augmentin and alcohol webmd
bupropion and alcohol
bupropion and alcohol
celebrex and heart disease
celebrex and heart disease
abilify discount cards
abilify discount cards
side effects of protonix
side effects of protonix
repaglinide 0.5mg
repaglinide 0.5mg
liraglutide to semaglutide conversion
liraglutide to semaglutide conversion
does remeron help with anxiety
does remeron help with anxiety
robaxin 500mg
robaxin 500mg
actos advantage
actos advantage
acarbose advantages
acarbose advantages
jamp spironolactone vs teva spironolactone
jamp spironolactone vs teva spironolactone
Edvard Munchweg 16 C
1328 MA Almere
Email:
info@onlinemarketingbureau.nl
Telefoon:
+31 36 30 300 61
Start typing and press Enter to search