CONVERSIE OPTIMALISATIE

Conversie Optimalisatie door Online Marketing Bureau

Conversie optimalisatie is letterlijk ervoor zorgen dat gebruikers gaan converteren. Conversie heeft meerdere betekenissen. Zo is er niet alleen conversie wanneer iemand een product koopt op uw website, maar ook wanneer iemand zich bijvoorbeeld inschrijft voor een nieuwsbrief of uw website deelt op social media.

conversie opt. Apple MacBook Air 13

Bereik de juiste doelgroep

Door uw conversie te optimaliseren is het belangrijk dat u de juiste doelgroep aanspreekt op uw website. Dit doet u niet alleen met het design, maar ook met de tekst op de website. Het eerste contact met een bedrijf gebeurd tegenwoordig bijna altijd online.

Als wij beginnen met conversie optimalisatie dan bekijken wij als eerste uw doelgroep. Wij schrijven teksten met hetzelfde taalgebruik als uw doelgroep en optimaliseren daarmee meteen uw website voor Google Adwords. Doordat uw doelgroep met de zelfde woorden zoekt op Google als dat u op uw website heeft staan, krijgt u een hogere kwaliteit score waardoor u minder hoeft te betalen per klik in Google Adwords.

Unique Selling Points

Bezoekers die via Google binnenkomen op uw website hebben een specifieke zoekopdracht en willen dit zo snel mogelijk vinden. Hierdoor is de kans groter dat wanneer een klant op uw website komt ook blijft als deze persoon snel ziet wat de USP’s zijn en of dit bij hun vraag aansluit.

Bij Online Marketing Bureau maken wij gebruik van de 2 seconden regel. Een potentiele klant bekijkt uw website gemiddeld 3 seconden om te bepalen of de website bij hun zoekopdracht past. Daarom is het zaak dat wij een klant binnen 2 seconden over gehaald hebben om te blijven.

Conversie en design

Een goed design verlengt de duur van het bezoek op de website. Daarbij moet het design ook passen bij het product waar de website over gaat en bij de doelgroep. Zo is het niet slim om een website die alleen goedkope sokken verkoopt een hele dure en exclusieve uitstraling te geven. Daarbij moet het in een oogopslag duidelijk zijn waar de website over gaat. Omdat de spanningsboog van een potentiele klant ongeveer 2 seconden is, is beeldmateriaal erg belangrijk. Een foto zegt meer dan 1000 woorden, waardoor de makkelijkste manier om bezoekers op uw website te houden goed beeldmateriaal is.

WILT U MET ONS AAN DE SLAG?

Contact

Start typing and press Enter to search